неділя, 12 квітня 2020 р.

Головне правило - не підігравати вірусмейкерам.



Все починається з усвідомлення проблеми. В цифрову епоху ми усі складаємося з інформації, яку споживаємо. Так само, як ми розуміємо, що фастфуд шкодить шлунку, маємо розуміти, що споживання всієї підряд інформації з соцмереж та ЗМІ, шкодить голові. Це перше.
Друге. Потрібно мати правила інформаційної гігієни. Наприклад, коли з’явилися автомобілі, правил дорожнього руху не було. Бо автівок було мало. Зараз, коли автомобілів багато, у нас є правила дорожнього контролю, правила дорожнього руху і штрафи. З інформацією відбулося те саме:
в аналогову еру її було мало і тому зрозуміло, як з нею працювати. А зараз її багато, на нас валяться сотні красивих форматів: тут серіальчик, тут відосік, тут мем. Хтось більш професійний, дотичний до реклами або журналістики, керується правилами, які він собі випрацював, хтось навпаки, ніхто в цьому не розуміється і бере те, що красивіше. І тут породжується міф: все, що гарне - правда. Все, що правда - гарне.
Не всю погану інформацію розносять вірусмейкери. Часто людина сама розносить віруси, коли клікає на якесь посилання, лайкає або коментує пост. Користувач не тільки дає цій інформації маленьке підтвердження, а й у випадку із фейсбуком, ще й показує цю інформацію своїй аудиторії і розповсюджує.
❗️Головне правило - не підігравати вірусмейкерам.
❗️❗️❗️Якщо ви бачите сумнівну інформацію - перейдіть, прочитайте, але не лайкайте, не шерте, не коментуйте. Коли ви прочитали інформацію і не знаєте, це правда чи ні, не розказуйте про це таксисту чи колегам. Так ви починаєте грати роль розповсюджувача інформації.
❗️Друге правило. В цифрову епоху наше оточення багато в чому формує наше інформаційне поле. Те, чим ми цікавимося і чим цікавиться наше оточення, завдяки алгоритмам, формує нам стрічку новин і все, що ми бачимо. Оточення - це комплексне поняття. Воно не стосується тільки друзів, але й на яких лідерів думок підписані, які ЗМІ читаємо. Потрібно формувати шорт-списки і стоп-списки каналів комунікації, з якими ми взаємодіємо. Потрібно вибрати три джерела, які ми читаємо і розуміємо.
❗️Третє правило - у всьому сумніватися. Це ніби основа основ, але її в соцмережах ніхто не дотримується. Коли я заходжу в фейсбук, я не вчитуюсь у зміст поста, я спочатку дивлюся, як він поширюється. Якщо пост вийшов 20 хв назад, а під ним 1000 лайків і ця людина ноунейм, значить залучені боти. Якщо присутні боти, ця інформація апріорі комусь потрібна, є замовник. Якщо вона дійсно резонансна, треба перепровіряти. - поради з інтерв‘ю з Oksana Moroz.
Більше про індустрію вірусів та вірусмейкерства читайте тут http://bit.ly/2uHXasx
Дякуємо Oksana Moroz та ресурсу Як не стати овочем за корисні поради.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Перипетії еміграції, або чи всі, хто поїхав з країни - зрадники?...

  “Іноді мені здається, що всі, хто лишився, бездумно засуджують всіх, хто виїхав, просто за самий факт перетину кордону” (З листування в ча...